Rózsaszín romantika
Hangos zene fogad, Frank Sinatra selymes hangján énekli a Fly Me to the Moont. Ewan McGregor öltönyben, Cary Grant eleganciájával öleli át a csinos ruhában pompázó Renée Zellwegert. A nagy zenekari szólónál megpörgeti, majd elengedi a lányt, már csak az ujjaik érnek össze. A cukorkaszínű siffon felrebben, újra közelebb húzza magához. Sinatra búg, csak búg. A két színész arca összeér, és egy lassú, édeskés fejmozdulattal mindketten a kamerába néznek. Renée szemében az csillog, „csodás ez az élet”, Ewan pedig a „jaj-de-rosszfiú-vagyok” nézését veti be. Mi pedig azt mondhatnánk: „Ennyi!”
A Pokolba a szerelemmel című legújabb közös filmjük a jó öreg Doris Day- és Rock Hudson-féle romantikus komédiák mintájára készült. A fenti jelenet az angol ELLE címlapfotózásán zajlik, ahol azt akartuk kideríteni, tényleg úgy beindulnak-e egymás társaságában, ahogy a pletykalapok írták… Jelentem: mindketten teljesen bekattantak. Hirtelen új szám csendül fel: a Here’s to Love kettejük romantikus duettje, ami a filmben a stáblista alatt megy majd. „You’ve got the lips to wet my whistle, Cupid just launched a guided missile…” „Mi javasoltuk, hogy vegyünk fel egy közös számot is” – vallja be Ewan –, „ámbár a film nem musical. Mivel Renée énekelt már a Chicagóban, én pedig a Moulin Rouge-ban, óriási volt a kísértés. Igaz, a fejeseket nem volt könnyű meggyőzni!” „Már kezdték azt hinni, egyáltalán nem értünk hozzá” – szól közbe Renée –, „de a felvétel végül annyira jól sikerült, hogy alig tudtak kirángatni a stúdióból!” „A forgatás is szuper volt, mindig nevettünk valamin. Mint az óvodások!”
Hat éve találkoztak először, a Jerry Maguire forgatásán. Ewan akkor már sztár volt, a Sekély sírhant és a Trainspotting pillanatok alatt híressé tette. „Nem, az MTV Awards díjátadó próbáján találkoztunk először” – helyesbít Ewan. Abban az évben jött ki Az élet sója, és Cameron Diazzal megkaptuk a legjobb filmbeli csókért járó díjat. A színfalak mögött Renée-be botlottam, mindketten ott ólálkodtunk a sötétben. Az igazat megvallva én Will Smith testőrei elől menekültem. Épp akkor idézték egy mondatomat, miszerint “Sohasem égetném magam olyan szeméttel, mint a Függetlenség napja, illetve a rendező szégyellheti magát”. Hamarosan kiderült, hogy én leszek az, aki Will Smith-nek átadja a díját…” – Renée gurgulázva nevet – „…úgyhogy egész délután bujkáltam, ugyanis Willnek háromajtós testőrei vannak, és arra számítottam, alaposan összevernek. De Will nagyvonalú volt. Csak egy jó nagy köpést kaptam.” Nagy köpés ide vagy oda, Renée azóta is a generációja legtehetségesebb színészének tartja Ewant, amit megerősít a Chanel 4 legújabb felmérése is, ahol a kilencedik helyet foglalja el minden idők száz legnagyobb filmszínészének listáján. „Mindig mondtam, hogy nincs olyan, amit ne tudna eljátszani” – mondja Renée. Ewan a Velvet Goldmine-ban vad rocksztárt alakított, a Little Voice-ban szégyenlős volt és érzékeny, a Csillagok háborújában lézerkarddal hadonászott, A Sólyom végveszélyben-ben pedig fegyverekkel. Valamennyi esetben művészi tökéllyel keltette életre a figurát. A szemérmes Renée már régóta arról ábrándozott, hogy egyszer majd együtt dolgozhatnak. „Bármi került elém, mindig arra gondoltam: vajon Ewan mit vállalt el éppen … Most végre csinálhatunk valamit együtt.” Méghozzá egy idealizált New York-i világban (tudják, ahol például bármikor leinthetnek egy makulátlan sárga taxit). Ewan agglegényt alakít, Catcher Blockot, Renée pedig egy Barbara Novak nevű írónőt, aki rózsaszín pongyolában száguldozik üvegfalú, panorámás lakásában. Az összes jelenetet négy hollywoodi helyszínen vették fel a Universal Studios területén. „Nagyon izgalmas volt úgy forgatni, ahogy a régiek csinálták. Lejöttem a hegyről, felvettem az elegáns Oleg Cassini vagy Balenciaga ruháimat, persze a hozzá illő kesztyűvel, táskával és cipővel, és az egész napomat a barátaim között töltöttem. Mindig arra gondolok, micsoda mázlista vagyok, hogy ennyi jót kapok az élettől!”
Hollywood, nyolc hónappal ezelőtt
A helyszín: Catcher Block lakása a Hollywood Center Studios területén. Estély van, élőzenekar játszik és annyi a pincér, hogy egy koktélkeverőt sem lehetne elejteni. Egész nap és egész éjjel folyt a forgatás, már csak némi utómunka maradt. Szerencsére rajta vagyok a vendéglistán, így olívabogyót majszolgatva, Manhattan-koktéllal a kezemben megállok egy díszlet előtt. Nem messze tőlem ott áll Ewan. Végigmérem hátrazselézett hajától kígyóbőr cipőjéig, elég veszélyesnek tűnik. Aztán, mint a topmodell a kifutóra, belép Renée is egy fekete-sárga, földig érő estélyi köntösben. Zellweger az elmúlt években bebizonyította sokoldalúságát: elbűvölően bájos volt a Betty nővérben, csintalan és ennivaló az Én és Én meg az Irén című komédiában. A film forgatása alatt szeretett bele Jim Carrey-be, akivel majdnem egy évig járt, de azóta is tagadja, hogy valaha is eljegyezték volna egymást. Aztán jött a két Oscar-jelölés: az egyik a címszereplő megformálásáért a Bridget Jones naplójában, a másik pedig a Chicago Roxie-jáért, amiért végül Golden Globe-díjat kapott. ...
A teljes cikk az Elle 2003 novemberi számában jelent meg
|